2018 - 2019 | NTGent

ARCHIEF - 2018 - 2019

Lara Staal 05

De staat van het geloof - Lara Staal

In een reeks avonden houdt curator Lara Staal enkele traditionele waarden tegen het licht. Na de Waarheid komt het Geloof aan de beurt.
De Living Hupfeld 2649A

De Living

In het seizoen 18'-19' wordt met 'De Living' het laatste levensuur van een gewone mens voorgesteld. De voorstelling begint wanneer een vrouw thuiskomt in haar woonkamer en eindigt met haar zelfdoding. Of is het andersom?
6 Orestes In Mosul040

Orestes in Mosul

Voor hun internationaal bejubelde voorstelling 'Orestes in Mosul' trokken regisseur Milo Rau en zijn team in 2019 naar de Noord-Irakese stad. Kan een Griekse tragedie helpen met het helen van een verminkte stad?, vroeg The New York Times zich af.
Phile Deprez0584

De staat van de waarheid

In een reeks avonden hield curator Lara Staal in de reeks 'De Staat van...' traditionele westerse waarden tegen het licht. Eerst aan zet: de Waarheid.
Luk Perceval Ntgent Caly Smutek Belgii Maciej Zakrzewski 3

Black - A Journey into Europe's Heart of Darkness: Congo

In 'The Black - Yellow - Red Trilogy: A Journey into Europe's Heart of Darkness' zoomt regisseur Luk Perceval in op drie donkere passages uit de Belgische geschiedenis. In het eerste deel 'Black' is dat de exploitatie van Congo onder Leopold II.
Img 6558 Web C  Michiel  Devijver

Compassie. De geschiedenis van het machinegeweer

In het seizoen 18'-19' gidsen actrices Els Dottermans en Olga Mouak het publiek naar de grenzen. Van landen. Van medeleven. Van ongemak.
Img 7902 Druk C Michiel Devijver

Lam Gods

Milo Rau maakte in het seizoen '18-'19, als artistiek directeur van NTGent, zijn debuut met Lam Gods. In de reconstructie van het beroemde schilderij Lam Gods ontstaat een panorama van onze huidige wereld en tegelijk een manifest voor kunst en spiritualiteit voor een mensenleven.
La Reprise 2 Michiel Devijver Web

La reprise

Luik, april 2012. Ihsane Jarfi, moslim en homo wordt gemarteld en vermoord. De misdaad schudt de hele stad door elkaar. Milo Rau reconstrueert de moord op scène.
Alles zit nog vol met toekomst Voorbij de ­waanzin wacht de zachtheid Tot het aan de binnenkant blijft plakken Met gesloten ogen kan je zien wie je wil Alleen de mens kan fantaseren