29 nov. 19 — La Vanguardia (ES): El "escandaloso" Milo Rau estrena en España "Orestes in Mosul" (morgen op Festival de Otoño in Madrid)
29 nov. 19 — Arte.tv (FR): Create Your Revolution - Militantisme avec Milo Rau und Andrea Venzon (Milo Rau praat over het opkomende populisme)
29 nov. 19 — Este de Madrid (ES): Milo Rau, Sara M. Doblas, ... protagonizan la agenda del Festival de Otoño de la Comunidad de Madrid (over Orestes in Mosul dat morgen op Festival de Otoño in Madrid staat - artikel ook overgenomen op Comunidad Madrid)
27 nov. 19 — La Razon (ES): Milo Rau, llega a Madrid el teatro censurado (over Orestes in Mosul, binnenkort te zien in Madrid)
26 nov. 19 — Knack VIP: ’Angels in America’ van Toneelhuis en Olympique Dramatique is een iets te felle trip **** (recensie Angels in America - staat begin januari in NTGent)
26 nov. 19 — Estadão (IT): Filme de Milo Rau imagina o que Jesus pregaria no século 21 (artikel overgenomen uit The New York Times over "The New Gospel")
26 nov. 19 — ET Now (ENG): Sotesa and Chauvet Professional Bridge Old and New for NTGent (over de schouwburg zelf)
26 nov. 19 — Focus Knack: 'Vita Siyo Muchezo Ya Watoto' is een wondermooi project, maar hoort niet thuis in een schouwburg
25 nov. 19 — Feuilleton Frankfurt (DE): „Eines langen Tages Reise in die Nacht“ von Eugene O’Neill (recensie "Eines langen Tages Reise in die Nacht" van Luk Perceval)
25 nov. 19 — The New York Times (US): "A Director Asks, Would Jesus Stand With Today’s Migrants?" (article about "The New Gospel" - which appeared on the front page of the New York Times this weekend)
25 nov. 19 — El País (ES): "Milo Rau, el dramaturgo que colecciona vetos y amenazas" (interview met Milo Rau over Orestes in Mosul)
21 nov. 19 — Der Freitag (DE): "Luk Perceval debütierte mit Eugene O'Neill am Schauspiel Köln" (recensie "Eines langen Tages Reise in die Nacht", vrijdag in première gegaan in Köln)
21 nov. 19 — Süddeutsche Zeitung (DE): "Im Käfig der Lügen" (recensie "Eines langen Tages Reise in die Nacht", vrijdag in première gegaan in Köln)
19 nov. 19 — Nachtkritik (DE): "Existenzielle Erschütterung" (recensie "Eines langen Tages Reise in die Nacht" van Luk Perceval, dat vrijdag in première ging in Köln)
19 nov. 19 — Kölner Stadt-Anzeiger (DE): "Schall und Wahn" (recensie "Eines langen Tages Reise in die Nacht" van Luk Perceval, vrijdag in première gegaan in Köln)
18 nov. 19 — Kölner Stadt-Anzeiger (DE): "De Belgische Luk Perceval is een van de beste regisseurs van het Duitstalige theater" (interview met Luk Perceval)
18 nov. 19 — De Standaard: ‘Dit land verzuipt in blanke welwillendheid’ (voorbeschouwing Vita Siyo Muchezo Ya Watoto)
15 nov. 19 — Le Vif/L'Express/Focus: Espoir dans la grisaille (over Tindersticks dat 29/01 en 30/01 in NTGent staat)
15 nov. 19 — En Pozuelo (ES): La 37ª edición del Festival de Otoño protagoniza la agenda de la Comunidad del fin de semana (over Milo Rau die op 30/11 met Orestes in Mosul op Festival de Otoño in Madrid zal staan)
14 nov. 19 — Wiener Zeitung (AT/Oostenrijkse pers): Salzburger Festspiele feiern mit Mozart, Handke und "Jederfrau" ("Everywoman", de nieuwe productie van Milo Rau, in première tijdens de 100e editie van Salzburger Festival - juli/aug 2020)
14 nov. 19 — Olyrix (FR): Festival de Salzbourg 2020: le Programme du Centenaire ("Everywoman", de nieuwe productie van Milo Rau, in première tijdens de 100e editie van Salzburger Festival - juli/aug 2020)
14 nov. 19 — L'Echo (FR): "Au festival NEXT, on célèbre le bon voisinage et les arts vivants" (over "Orestes in Mosul" en "The Congo Tribunal" die komende maand op festival NEXT zullen staan)
14 nov. 19 — Bruzz: Musical over kindsoldaten komt naar Brussel (voorbeschouwing/interview over Vita Siyo Muchezo Ya Watoto)
14 nov. 19 — Dewereldmorgen.be: “Toeschouwers konden niet geloven dat witte mensen echt een rol speelden” (interview met makers Vita Siyo Muchezo Ya Watoto)
14 nov. 19 — Neue Zürcher Zeitung (CH/Zwitserse pers): 100 Jahre Salzburger Festspiele: Neues von Peter Handke, Milo Rau und Plácido Domingo ("Everywoman", de nieuwe productie van Milo Rau, in première tijdens de 100e editie van Salzburger Festival - juli/aug 2020)
14 nov. 19 — Die Presse (AT/Oostenrijkse pers): "Geburtstag mit Handke-Premiere" ("Everywoman", de nieuwe productie van Milo Rau, in première tijdens 100e editie van Salzburger Festival - juli/aug 2020)
13 nov. 19 — Lo Spettacoliere (IT); Turbare l’anima dello spettatore davanti alla violenza, per renderlo complice e aiutarlo così a smascherare la realtà (over het boek Global Realism van Milo Rau)
13 nov. 19 — Kurier (AT/Oostenrijkse pers): Salzburger Festspiele feiern 100er mit "Jederfrau" und neuem Handke ("Everywoman", de nieuwe productie van Milo Rau, in première tijdens de 100e editie van Salzburger Festival - juli/aug 2020)
13 nov. 19 — De Standaard: Waarom het Toneelhuis geen nieuwe artistiek leider vond
13 nov. 19 — Trouw: In 'Rijgen' worden liefdestaboes met fantasie aangepakt ****
13 nov. 19 — De Standaard: Tindersticks op 29 en 30 januari in NTGent
13 nov. 19 — News24 (IT): "Oreste non abita più là" (recensie Orestes in Mosul)
12 nov. 19 — Gazet van Antwerpen: Op het snijvlak tussen leven en dood (recensie Angels in America)
12 nov. 19 — De Standaard: En de engel kwam in latexpak **** (recensie Angels in America)
12 nov. 19 — Het Nieuwsblad: "Brandoefening tijdens voorstelling in NTGent: 700 toeschouwers geëvacueerd"
12 nov. 19 — Ouest France (FR): "Dans « Five Easy Pieces », qu’est-ce qu’on applaudit?"
12 nov. 19 — De Volkskrant (NL): "Rijgen is een opvallend opgewekte, lichte, soms zelfs erg grappige voorstelling ****"
12 nov. 19 — NRC (NL): "Integere vrijplaats voor onderdrukte gevoelens en taboes ****" (recensie Rijgen)
8 nov. 19 — Süddeutsche Zeitung (DE): "Spiel mit dem Tod" (over Orestes in Mosul)
8 nov. 19 — De Standaard: "Toneelhuis vindt geen opvolger voor Guy Cassiers" (Antwerps stadstheater op zoek naar "iemand als Milo Rau")
7 nov. 19 — Tages Anzeiger (DUI): "Milo Rau benoemd tot raadgevend Directeur van de afdeling Theater en Film van het Unesco-programma Revive The Spirit of Mosul"
7 nov. 19 — Stad Tiel: "Internationale topartiesten komen naar de Agnietenhof in Tiel" (over Five Easy Pieces)
7 nov. 19 — Süddeutsche Zeitung (DE): "Verdammtes Jahrhundert" (over Orestes in Mosul)
7 nov. 19 — Le Télégramme (FR): "Le <prodige> Milo Rau à ne pas manquer"
6 nov. 19 — De Morgen: "’Aids was een ziekte voor zondige homo's’" (over Angels in America)
5 nov. 19 — VRT: Mohamed El Bachiri, bekend van "Een jihad van liefde", wint Duitse prijs voor Europese tolerantie (Milo Rau was de vorige winnaar)
5 nov. 19 — Humo: 'Als schrijver zat ik echt niet te wachten op dit klimaatgedoe. Dan is een oorlog beter' (interview met Tom Lanoye
5 nov. 19 — Süddeutsche Zeitung (DE): "Twee meesterwerken" (vijf sterren voor Orestes in Mosul)
5 nov. 19 — De Standaard: "Een bordeauxrode kus die blijft nazinderen" (over Angels in America - in januari te zien bij NTGent)
5 nov. 19 — Die Welle (DE): "Mit dem Kreuz gegen Ausbeutung: Regisseur Milo Rau dreht ein neues Evangelium" (over Rivolta della dignità)
Waar ben je naar op zoek?
Alleen de mens kan fantaseren
Met gesloten ogen kan je zien wie je wil
Tot het aan de binnenkant blijft plakken
Voorbij de waanzin wacht de zachtheid
Alles zit nog vol met toekomst