PERSARTIKELS
- arabisch
- braziliaans
- Catalaans
- Chinees
- deens
- duiits
- duits
- En
- engels
- enges
- Fins
- frands
- Frans
- fransµ
- Grieks
- hongaars
- Hongarije
- https://www.tagesanzeiger.ch/cate-blanchett-spielt-in-tar-eine-streitbare-dirigentin-981970439311
- Ital
- italiaans
- italian
- ki
- Kinyarwanda
- Kroatisch
- Litouws
- nederands
- nederla,nd
- nederladn
- Nederlands
- nederlands
- nederlandsd
- nederlans
- nl
- noors
- oostenrijk
- Pools
- Portugees
- roemeens
- Romeens
- russisch
- sloveens
- spaans
- spaans
- Spanje
- Tsjechisch
- Turks
- zweeds
- Foreverandevergem
- Aan de start van de brug
- BENEFIET VOOR GAZA
- Lucius Romeo-Fromm
- Yves Degryse / BERLIN
- Melih Gençboyacı
- Barbara Raes
- Yves Degryse
- Tim Etchells
- The last generation, or the 120 days of Sodom
- SERDI
- How Goes the World - Histoire(s) du Théâtre V
- Medea's kinderen
- Testament van een journalist
- The Interrogation
- Flemish Primitives
- Perzen. Triomf van Empathie
- Thanks for Being Here
- UBERmens
- Elektra Unbound
- ALL GREEKS FESTIVAL
- Great Apes of the West Coast
- Short of Lying
- Gruis / aan de twijfel
- Pablo Casella
- Ontroerend Goed
- Sara De Bosschere
- Frederico Araujo
- Filmschool in Mosul @ Film Fest Gent
- Elisabeth Klinck
- Karin Tanghe
- Willem Lenaerts
- Simon Beeckaert
- Joppe Tanghe
- Melvin Slabbinck
- Milan Schudel
- Martha Balthazar
- ONE SONG - Histoire(s) du Théâtre IV
- A Play for the Living in a Time of Extinction
- Maison Maeterlinck / Theater Immobiel
- Louise Bergez
- Jesse Vandamme
- School of Resistance: recht op regularisatie
- School of Resistance: The Art of Assembly XII
- Solipsists
- Ferox Tempus - Terror at its best
- her(e)
- Red - A Journey into Europe's Heart of Darkness: Holy war
- Us, (k)now
- Filmschool in Mosul
- School of resistance
- Princess Isatu Hassan Bangura
- Grief & Beauty
- Liebestod The smell of blood does not leave my eyes Juan Belmonte - HDT III
- Over de serie 'Histoire(s) du Théâtre'
- Serdi Faki Alici
- Gardenia 10 jaar later
- Giacomo Bisordi
- Quinten Pouliart
- YELLOW - The sorrows of Belgium II : REX (Online)
- just asking: de film?
- Familie, de film
- School of Resistance: A Global Jurisdiction for a Global Economy
- Orestes in Mosul. The making-of
- Dissident
- just asking
- KillJoy Quiz
- Antigone in de Amazone
- School of Resistance: This madness has to stop
- Luanda Casella
- Golden Book V: Why Theatre?
- Arne De Tremerie
- De staat van de Rechtvaardigheid - De zaak Samuel
- The New Gospel
- Yellow - A Journey into Europe's Heart of Darkness: Rex
- Tom Lanoye
- Het narrenschip
- Filip Peeters
- Joachim Robbrecht
- Marat/Sade
- Familie
- Louisa Peeters
- Leonce Peeters
- An Miller
- Wie is bang
- Golden Books III - Orestes in Mosul
- Golden Books I - Globaal Realisme
- Patrick Martens
- Daan Vander Steene
- Milo Rau
- Chokri Ben Chikha & Action Zoo Humain
- Miet Warlop & Irene Wool
- Peter Seynaeve
- Lien Wildemeersch
- Wietse Tanghe
- Lara Staal
- De Living
- Orestes in Mosul
- Anatomie van pijn
- Histoire(s) du Théâtre II
- Compassie. De geschiedenis van het machinegeweer
- Lam Gods
- La reprise
- 22 jan. 20 — Der Tagesspiegel (DE): 86 Prominente solidarisieren sich mit linken Projekten in Berlin (linkse projecten in Berlijn kunnen rekenen op steun van beroemdheden waaronder Milo Rau)
- 22 jan. 20 — Le Temps (CH): Fabio Biondi: «Vous ne verrez pas l’«Enlèvement au sérail» (over "Die Entführung aus dem Serail" van Luk Perceval - vanavond in première in Genève)
- 22 jan. 20 — Tertio: Politiek activisme (over Jezus als bron van activisme voor kunstenaars - waaronder voor Milo Rau in "Rivolta della dignità": interview)
- 21 jan. 20 — Vimeo: Directors cut - the filmography of Luk Perceval
- 21 jan. 20 — TAZ (DE): Beroemdheden (waaronder Milo Rau) ondersteunen linkse projecten
- 21 jan. 20 — Humo: "Mijn spreekbuis is de grootste - over draagvlak en verfremdung" (column Tom Lanoye)
- 21 jan. 20 — Trouw (NL): 'Nee, wij romantiseren zelfdoding niet' (interview met Milo Rau n.a.v. "Familie")
- 21 jan. 20 — El País (ES): El exilio según Milo Rau (over "Empire" dat onlangs te zien was in Madrid)
- 21 jan. 20 — Trouw (NL): Een ogenschijnlijk normale avond eindigt in zelfmoord; ‘Familie’ is een adembenemend gezinsdrama ***** (recensie)
- 21 jan. 20 — Hamburger Abendblatt (DE): Provozieren Sie gern, Milo Rau? (interview met Milo Rau n.a.v. "Orestes in Mosul")
- 20 jan. 20 — Tribune de Genève (CH): Pour Luk Perceval, notre condition nous rend tous captifs d’un sérail (interview met Luk Perceval)
- 20 jan. 20 — Der Tagesspiegel (DE): Nobel laureate in literature shows solidarity with Berlin left-wing autonomists (net als Milo Rau)
- 20 jan. 20 — Der Tagesspiegel (DE): Das Ende einer Erfolgsgeschichte (over de "besparingen" op cultuur in Vlaanderen en NTGent)
- 20 jan. 20 — RiRoToneelrecensies: Recensie: Familie van NTGent / Milo Rau ****
- 20 jan. 20 — De Standaard: ‘Het theater mag geen veilige plek zijn’ (interview met Edouard Louis - die binnenkort samenwerkt met Milo Rau aan een nieuw theaterproject)
- 20 jan. 20 — Libération (FR): Les morts au foyer de Milo Rau (recensie Familie)
- 20 jan. 20 — Weltfäliche Nachrichten (DE): Künstlerabend der Poetikdozentur: Milo Rau mit Gesprächspartnern in der Studiobühne (Milo Rau en Ursina Lardi in gesprek in Münster)
- 20 jan. 20 — Focus WTV: Métisse in première bij theater Antigone (en vanaf 30/01 in NTGent)
- 20 jan. 20 — De zevende dag: Métisse in De zevende dag (en vanaf 30/01 in NTGent)
- 17 jan. 20 — Cutting Edge: Van kommer naar klucht (recensie Angels in America)
- 17 jan. 20 — Het Nieuwsblad: een half glas (over zelfmoord)
- 17 jan. 20 — Süddeutsche Zeitung (DE): Theaterfestival "Lessingtage" zu Klimawandel und Migration (Orestes in Mosul eind januari op Theaterfestival Lessingtage)
- 17 jan. 20 — Abendblatt (DE): Lessingtage: Provozieren Sie gern, Milo Rau?
- 16 jan. 20 — L'école de la nuit (FR): Milo Rau, Oreste à Mossoul ou la confusion post-moderne
- 16 jan. 20 — Der Bund (CH): Berner Theaterfestival Auawirleben stelt zichzelf in een manifest regels op het gebied van diversiteit, transparantie en milieuvriendelijkheid (net als Milo Rau deed bij NTGent)
- 16 jan. 20 — Le Temps (CH): La révolution verte des théâtres romands (over de groene revolutie in het theater en het gebruik van elektrische auto's in NTGent)
- 16 jan. 20 — Le Temps (CH): Greta Thunberg, égérie des théâtres romands (met Milo Rau als beeld van het artikel)
- 16 jan. 20 — Nord Littoral (FR): Nous sommes allés voir la pièce sur les pendus de Coulogne (recensie Familie)
- 15 jan. 20 — Les Inrockuptibles (FR): Les spectacles à ne pas rater en 2020 ("Hate Radio" van Milo Rau op FARaway Arts Festival in Reims)
- 15 jan. 20 — De Standaard: "Het ruikt naar circus in Gent. De beste voorstellingen van de week." (Para)
- 14 jan. 20 — Theaterkrant: Kabbelende stroom antwoorden op grote waarom-vraag
- 14 jan. 20 — Cutting Edge: Recensie Familie - Vanwaar toch die waarheidsfetisj? **
- 14 jan. 20 — RTS (FR): Au Brésil, la Cour suprême donne raison à Netflix face à la censure
- 14 jan. 20 — Johan Thielemans verdedigt "Familie" op Facebook
- 14 jan. 20 — Etcetera: de onaanvaardbare banaliteit van de dood
- 13 jan. 20 — Time Out (ES): 10 cosas para hacer esta semana (10 dingen om te doen deze week - waaronder kijken naar "Empire" van Milo Rau)
- 13 jan. 20 — Der Tagesspiegel (DE): Kunstneuzen in penisvorm (lof voor de "Moscow Trials" van Milo Rau)
- 13 jan. 20 — De Standaard: ‘Alleen de doden weten meer. En God weet het meest’ (reconstructie van het stilleven van familie Demeester)
- 13 jan. 20 — Saiten (CH): Unschweizerisch (kritiek op „Das geschichtliche Gefühl“ - boek van Milo Rau)
- 13 jan. 20 — Tages Anzeiger (DE): "Sorry für alles" - column Milo Rau
- 13 jan. 20 — Neue Osnabrücker Zeitung (DE): Zoeken naar een betere wereld - Theaterhoogtepunten 2020 (over "Everywoman" van Milo Rau - in première tijdens de 100e editie van Salzburger Festival - juli/aug 2020)
- 9 jan. 20 — The Guardian (UK): Milo Rau's soulful hymn to life on the brink of death” - ✩✩✩✩✩
- 9 jan. 20 — The New York Times (ENG): “Trigger Warnings as a Provocateur Puts Suicide Onstage."
- 9 jan. 20 — Frankfurter Allegemeine (DE): “Wir haben’s vermasselt”
- 9 jan. 20 — Focus Knack (BE): “ 'Familie' van NTGent: een drama dat gemaakt is om echte drama's te vermijden”
- 9 jan. 20 — De Standaard: “GAAT NTGENT TE VER IN ‘FAMILIE’? - Zelfdoding zonder bezinning" - ✩✩✩
- 8 jan. 20 — her(e) als 1 van de 145 tips voor het voorjaar
- 6 jan. 20 — Le Soir (BE): ““Familles” au NTGent: le scalpel de Milo Rau”
- 6 jan. 20 — Nachtkritik (DE): “Milo Rau en zijn 4 acteurs slagen in een psychologisch buitengewoon dichte enscenering”
- 6 jan. 20 — La Libre Belgique: "Familie", le magnifique mais troublant spectacle de Milo Rau”